Wydział Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska prowadzi kształcenie na siedmiu kierunkach studiów.
Sześć z nich to kierunki inżynierskie:
Kończąc kierunek Geoturystyka, uzyskasz tytuł licencjata.
Studia inżynierskie
Studenci zdobywają wiedzę i umiejętności w zakresie pozyskiwania i wykorzystania naturalnych źródeł energii, w tym wiatru, wody, słońca i energii geotermalnej.
Studia inżynierskie
Studenci tego kierunku są przygotowywani do projektowania i wykonywania badań geofizycznych, do poszukiwaniu złóż rud, minerałów, ropy naftowej i gazu, oceny zagrożeń naturalnych i powodowanych działalnością człowieka oraz rozpoznania budowy geologicznej.
Studia inżynierskie
Studenci zdobywają więdzę z zakresu nowoczesnych technologii geoinformatycznych; nauk o Ziemii; akwizycji, analizy, wizualizacji i modelowania danych przestrzennych oraz środowiskowych; aktualnych trendów i technologii IT.
Studia inżynierskie
Studenci tego kierunku są przygotowani do podjęcia pracy w branży geologicznej, budowlanej czy przemyśle wydobywczym. Mają kompetencje do prowadzenia prac poszukiwawczych, rozpoznawczych i dokumentujących złoża kopalin stałych, płynnych i gazowych oraz rozwiązywania złożonych, interdyscyplinarnych zagadnień inżynierskich.
Studia inżynierskie
Zaletą studiów na tym kierunku jest zdobycie specjalistycznej wiedzy informatycznej oraz umiejętności praktycznych z zakresu przetwarzania, analizy i wizualizacji danych, przesyłania i składowania w bazach danych oraz m. in. zarządzania projektami.
Studia inżynierskie
Studenci tego kierunku są przygotowani do rozwiązywania zagadnień związanych m.in. z kształtowaniem i ochroną środowiska, gospodarką wodną, zaopatrzeniem w wodę, ochroną wód, monitoringiem środowiska, ekologicznymi i odnawialnymi źródłami energii, geotechniką środowiska, czy gospodarką odpadami.
Studia licencjackie
Student tego kierunku nabywa wiedzę z zakresu podstaw funkcjonowania przemysłu turystycznego, obsługi ruchu turystycznego z uwzględnieniem organizacji i prowadzenia imprez turystycznych, a także przewodnictwa i pilotażu, oraz uwarunkowań społeczno-psychologicznych ruchu turystycznego.
Ze względu na szeroki zakres stosowania metod nauczania zdalnego kandydaci/studenci powinni posiadać podstawowe kompetencje cyfrowe, umożliwiające udział w zajęciach prowadzonych z wykorzystaniem platform MsTeams i UPeL. Powinni też dysponować sprzętem komputerowym i dostępem do łącza internetowego o odpowiedniej przepustowości.